Inbound marketing specialist


Wij helpen bedrijven effectief technieken toe te passen om van inbound marketing een succes te maken. Met bewezen strategische stappen helpen wij uw organisatie bezoekers (waar u normaal weinig vanaf weet) te converteren naar leads en klanten. Benieuwd hoe inbound marketing uw bedrijf kan helpen te groeien? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.


Inbound marketing strategie voor uw bedrijf

Inbound marketing is het toverwoord. Het komt neer op het gevonden worden door uw doelgroep en hen via een zo soepel mogelijke route te converteren van website bezoekers naar toekomstige klanten. Het is geen exacte methode maar een manier van werken en denken. Het concept kent zijn roots in Hubspot (de bekendste en meest uitgebreide tool op dit gebied) waarvan de oprichters aan de voet staan hiervan. Inbound marketing gaat om het totale proces van het aantrekken van bezoekers tot het behouden van een warme relatie met de klant na de eerste conversie.

Hoe werkt inbound marketing?

Een groot verschil met traditionele marketing is dat u de aandacht verdient en niet 'koopt'. Met kwalitatieve (en dus duurzame) content trekt u bezoekers aan. Met goed geschreven teksten en interessante artikelen probeert u bewegingen te creëren waarbij mensen uw artikelen delen (liefst via sociale media). U krijgt hiermee meer aandacht maar wordt via deze weg ook een autoriteit op uw gebied. Uw inhoud is zo goed dat u geen klanten hoeft te 'kopen', ze komen vanzelf naar u. Dit klinkt prachtig maar vereist een strategie en een goed een plan. Grofweg gezegd zijn er 4 hoofdstappen in het inbound marketing proces.

Stap 1: Aantrekken

Bezoekers naar uw site trekken is niet de uitdaging; het gaat erom de juiste bezoekers te trekken. U wilt vooral bezoekers trekken die uw potentiele klanten kunnen zijn want daar gaat het uiteindelijk om. Hoe trekken we die? Door artikelen, teksten, blogs en documenten beschikbaar te stellen waar zij interesse in hebben. Door op sociale media een community te scheppen met mensen die uw artikelen delen. Uw woord spreiden. We beginnen dus met het schrijven van kwalitatieve content. Mooie stukken met inhoud, content waarmee u autoriteit kunt uitstralen, content die het waard is te delen met anderen. Laat wel duidelijk zijn: dit is niet in plaats van alle bestaande strategieen maar aanvullend. U doet er goed aan naast het maken van mooie content ook na te denken over uw zoekmachine positionering en het bijhouden van gerichte advertentiecampagnes bijvoorbeeld. Alleen nu met een betere focus op het aantrekken van de juiste bezoekers.

Conversie groei website inbound marketing

Stap 2: Converteren

We hebben nu de juiste bezoeker binnen, de potentiele klant van de toekomst. Er is geen haast, alles begint met een eerste kennismaking. Voor u verder kunt moet u informatie verzamelen over deze persoon. Wat kunnen we te weten komen over hem of haar. Als we iets hebben (een telefoonnummer of e-mailadres) kan er in iedere geval opvolging gegeven worden aan het bezoek. In deze stap is het doel om de bezoeker om te zetten in een benaderbaar persoon. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden. Een veelgebruikte methode zijn call-to-actions (knoppen waarmee u iemand uitnodigt een bepaalde actie uit te voeren zoals het downloaden van een document of het bezoeken van een demonstratie) en formulieren (voor direct contact, het aanvragen van een offerte of het krijgen van een nieuwsbrief) zodat u in iedere geval 'kennis' maakt met deze persoon.

Stap 3: Deal sluiten

U heeft nu een tastbaar persoon van uw eerdere bezoeker gemaakt. U weet een naam, e-mailadres en misschien zelfs een telefoonnummer. Nu gaat u hem of haar belonen voor de gedane moeite en helpen om uw klant te worden. Eerst moet ingeschat worden welke waarde deze mogelijke klant precies heeft. In hoeverre is hij of zij uw primaire doelgroep en waar is deze naar op zoek. U weet al het nodige uit de vorige stappen en gebruikt deze informatie om gerichte informatie te geven. Misschien een mailing met relevante content of benadering in een andere vorm. Wat u doet is de band met deze persoon steeds meer versterken tot het moment dat hij of zij een klant geworden is.

Stap 4: Fans maken

U heeft nu een klant gemaakt van de juiste bezoeker maar daar stopt het niet. Nee, inbound marketing gaat nu juist verder. Deze klant moet nu niet koud worden maar juist een fan worden van uw bedrijf. Een klant die na de verkoop vergeten wordt is een gemiste kans. Door hem of haar nu gericht te benaderen met vervolgen op de eerdere aankoop en met mailings te binden houdt u dit contact warm. Dit kan ons zoveel moois opleveren. Niet alleen de kans op een herhalingsaankoop maar ook op een stuk gratis promotie. Iemand die enthousiast is over uw nazorg en uw manier van klantcontact is aanzienlijk meer geneigd op sociale media positief over uw bedrijf te spreken.

Inbound marketing voor uw bedrijf

Wij helpen bedrijven en organisaties na te denken over en inhoud te geven aan hun inbound marketing strategie. Samen met u kijken wij hoe er, binnen uw bestaande strategieën en structuren, zo goed mogelijk vorm kan worden gegeven hieraan. Zo helpen wij u meer rendement uit uw website te halen en de conversie van uw website aanzienlijk te verhogen. Wilt u weten hoe wij u van dienst kunnen zijn? Vult u dan onderstaand formulier in of bel ons op 010 - 477 26 78 voor meer informatie.


Vraag een vrijblijvende offerte aan